Alhamdulillah..Permata Hati Ummi & Ayah

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Rabu, 11 Januari 2012

cerita sepanjang sembilan bulan nan indah

Assalamualaikum...

tetiba jadi rajin nak wat entry lagi hehee...nampak sangat takde keje kan...ok kali ni aku nak cite pasal kenangan sepanjang aku mengandung ni..untuk memori mase akan datang kan....

trimester pertama

bagi aku pada trimester pertama ni adelah mase yang sangat mencabar...sebab-sebab aku kate mencabar ialah time ni aku di kuarantin tak boleh balik umah parent aku..kalu korang belek entry lame korang tau la sebab apekan..pastu aku start alahan tak kira mase mase kandungan masuk 7 minggu kalu tak silap...alahan aku tak teruk sangat sbb aku rase ader lagi orang lain teruk dari aku tapi aku time ni cepat sangat lapar, pastu bila lapar kena makan makanan berat mcm nasik ke mee ke roti, biskut memang aku tak layan laaa... kalau lambat kompem muntah..kalau muntah pulak pakej ngan terkenc***g skali huhuuu mmg time ni air mate jadi peneman laa...

pastu hubby lak 2mggu keje 2 mggu off time dia keje tu memang bercinta laaa aku sebab aku xsuka masak time ni duk lak sorang2 kat umah sewa yang baru sebulan kitorang pindah...pastu aku lak xleh bau bilik air umah sewa nak balik umah mak aku tak boleh...adus seksa sgt..seksa sebab nak makan xlarat nak g cari pastu duk kat umh asyik pening sebab rumah tu bau busuk padahal sebelom ni ok jer...macam-macam kan...

kadang sampai terpk susah yer mengandung..nape tgk org lain happy jer huhuu..ohhh pastu xlupa jugak aku ader bleeding selama 2 minggu tp xdela kuar darah2 fresh tu kuar yang coklat2 jer tapi tetap bimbang sebab dah ader pengalaman 3 kali gugur sebelom ni kan... tapi alhamulillah berjaya gak harungi semua tu .....

trimester kedua

time ni alahan dah takde alhmadulillah suke sangat memang keje makan jer laa tapi cabaran jugak sebab bulan pose lemah seribu daya laa....tapi syukur aku diberi kekuatan dan boleh berpuasa penuh..time ni berulang dari umah mil ke tempat keje hampir sejam perjalanan..tapi redha sebab klu duk umah sewa mmg aku xkan masak dan makan pon msti tak menentu tah-tah pose pon berlubang2 heheee...time pose ader la 2 3 kali muntah tapi sebab bukan kita sengaja kan so pose di teruskan walaupon semua makanan sahur dah abis kuar..yang aku igt aku kuat time pose sebab kurma dan susu kambing..kadang tak lalu nak sahur ngan nasik so makan kurma memang rase best jerr walaupon seharian berpuasa....

pastu time raye selara mencanak-canak naik dan betol la orang kate trimester kedua ni kira kita leh menikmati saat2 indah kehamilan kite ni...sebab langsung tiada masalah time ni...makan ok, pergerakan ok semua ok sampaikan time checkup naik 4kg sebulan ok heheeee...nasib sekali tu jer naik byk so xpayah minum air gula...

ape yang aku buat supaya berat badan tak naik mendadak lagi? xbuat pape pon sebenar ya makan pon tak la kawal sangat tapi time nak g checkup aku tak makan heheee lepas checkup baru makan...dan berat aku naik cun cun jer sampai skrg heheeee....moment best trimester ni adelah leh rase pergerakan baby tuk pertama kali yer...sukeee sangat....


trimester 3

trimester terakhir ermm pon awal-awal ritu tiada masalah..semua ok ok jer...cuma biase laa dah sarat cepat mengah dan kaki cepat sakit klu banyak sangat jalan yer..tapi masih enjoy saat-saat ni...

tapi bila last-last macam sekarang ni dah susah nak tido...asal malam jer bercinta cari posisi yang sesuai miring kekanan kena tendang miring ke kiri pon kena tendang..bila terlentang lak sesak napas huhuu...tapi bila dh jumpe posisi mmg sampai pagi laaa tido yerr...pastu pasal kerap kencing tu kadang2 jer terjadi kat aku sebab slalu yer aku kurang kan minum air bila malam sebab dah tau kalu terlebih air kompem asyik la bangun nak membuangakan.....

ok tu jer la nak coret kat sini...erm aku rase dh panjang gile kot aku tulis aheheee skali skale karangan cacar merba ok gak kan...skrang tak sabar tunngu baby ni kuar ikut muka ummi ke ikut muka abi heheeee....ohhh satu lagi pasal mengidam...alhamdulillah aku rase aku tak de mengidam kot sebab semua yang aku rase nak makan semua yang biase2 jer yang memang makanan feberet aku sebelom ni...so mudah nak dapat dan kalu tersa nak makan memang akan dapat laaaa...alhamdulillah baby ummi tak banyak mennyusahkan ummi ngan abi dia...

ok byeeee 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers