Alhamdulillah..Permata Hati Ummi & Ayah

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Rabu, 15 Februari 2012

Pengalaman bersalin

Assalamualaikum

maaf la entry ni macam terlebih panjang jer so sambung dalam entry lain k..


sebelom aku hilang ingatan aku nak coretkan pengalaman aku melahirkan Athilah kat sini...lagi lame aku duk peram lagi banyak menda yang aku akan lupa...lani pon bila duk saje-saje bila aku cuba ingat2 balik sakit nak bersalin aritu dah banyak part yang miss huhuuu...ok meh kita mula kan...

21/01/2012 Sabtu

ok bermula hari sabtu..klu ikut duedate arini aku dijangka bersalin iaitu 40w mengandung..
20hb malam aku dah tak selesa sangat nak tido perut asyik mengeras jer tapi takde pon keluar tanda ke ape kan so rileks2 jer la walaupon tido dah tak lena asyik la ke tandas...mase ni kat umah MIL..cuti CNY kan aku lak ambik cuti direct 5 ari start ari jumaat sampai la selasa...klu ikutkan hari rabu aku masuk keje lagi laa klu belom bersalin...

sebab kan cuti panjang so ader 2 kenduri arini..klu ikutkan aku mmg malas nak g kenduri dah sebab perut rase tak selesa tapi MIL ngan hubby suh jugak pegi kenduri so aku pegi kenduri 1 jer laa tu pon dekat jer yang satu lagi tu MIL ngan adik2 yang pegi...

time kenduri tu memang selesa betol aku makan...macam lepas ni dah xleh makan jer penuh pinggan dan yang paling best aku ambik acar nenas dengan banyak yer hehee hubby pon tegur aku makan byk

petang balik kenduri lepak2 ngan hubby pastu tetiba perut rase memulas-mulas aku buat tak tau jer la sebab malam tadi pon rase macam ni..pastu time nak semayang asar aku g tandas nak ambik air semyang nampak ader keluar lendir+darah kat panties..time ni memang dah cuak pastu bgtau hubby...hubby pon mcm blur jer tak tau nak buat ape..call MIL, MIL suh siap2 g hospital tapi time tu aku dah tak rase sakit..so bincang2 ngan hubby cakap nak g malam sebab tak rase apekan klu g awl2 takut asyik kena seluk jer sebab dah byk bace pengalaman org lain kan huuuhuuu..

malam lebih kurang kul 9 baru kitorang gerak ke hospital...yang xbest yer bila g malam memang kena tahan wad walaupon tak sakit huhuu time ni memang menyesal gila gi hospital klu tahu kena tahan pegi esok jer tapi MIL dah bimbang sebab ank sulong kan belom ader pengalaman..sebab tu kena pegi jugak...dan 1st time kena seluk dengan doc cine lelaki malu wehh aku mintak doc perempuan tapi malam tu cuma ada 2 org doc aje yang perempuan baru jer keluar ke dewan bedah so tinggal la doc laki cina yang baru 3 hari bertugas kat citu..tapi alhamdulillah doc ni baik dan lembut jer  dan proses VE pon tak la sakit.... bila cek bukaan dah buka 3@4 cm dah so kena tahan laaa...bermula la episod tido di wad walaupon aku segar jer huhuuu...

macam dah terlebih panjang jer kan...ingat nak cite pendek2 jer...nnt sambung k


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers