Alhamdulillah..Permata Hati Ummi & Ayah

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Selasa, 6 September 2011

Suka Duka Aidilfitri 2011

Assalamualaikum....
Selamat hari raye semua...kejap je dah tujuh syawal kan..arini kalau balik kampung mesti meriah sebab orang kampung aku biase sambut raya 6 di kuburan...jadi kalau nak jumpe kawan-kawan lame leh jumpe kat sane laa tapi biase nyer geng2 mak mak jer laa...aku kerja macam biase arini..sebab kalau coti pon tak kan balik kampung jugak sebab orang lain kerja kan...(byk no sebab yer huhuuu)

ok pasal suka duka raye...kita cite yang suka-suka jer la dulu ekkk...duka-duka cite kendian...sob sob sob...
 suka la tahun ni masih berpeluang beraya ngan hubby dan famili walaupon bukan famili belah aku tapi tetap happy beraya ngan famili in law...kemeriahan tetap sama walaupon berbeza tempat tapi sayu jugak la sebab tahun ni semua adik beradik aku berkumpul kat umh mak raye tahun ni huuuu...sempat bergenang air mate mase tepon mak petang sebelom raye sebab akak-akak aku kena kan aku cite macam-macam yang best kat sane...jahatt tauuu diorang...tahun depan kalu dipanjangkan umo aku akan balas dendam heheheee...tapi raye kt belah hubby pon best sebab semua adik beradik ader......

ohh gambo raye adelah kureng sebab segan nak bergedik di rumah MIL...pastu ader ambik gambo berdua ngan hubby tapi kualiti gambo ader lah kureng jugak sebab tukang ambik gambo adelah pemalu orang yer...huuhuu sabo jer laaa...nanti-nanti aku akan upload sekeping dua gambo k..nak kasik edit dulu bg senonoh skt gambo tu...

raye ke dua giliran balik umah mak aku happy sangat-sangat pagi-pagi dah kemas2 nak balik tapi aku dikejutkan pulak dengan berita sedih...sedih sangat-sangat mase tu aku baru nak solat subuh..akak aku call bagitau anak sedara aku yang duk N9 meninggal dunia pagi tu...terkejut sangat2 sebab dia sehat jer mase raye pertama kira mati mengejut laaa...so no happy2 time balik umah mak...pagi tu balik umah mak berkumpul adik beradik dan berkonvoi la kami 5 buah kereta ke N9...anak sedara aku tu umo 34 thn meninggal sebab asma..yang paling sedih isteri arwah dalam pantang anak ke 3...Ya Allah sayu sangat mase salam ngan isteri arwah dan pandang muka anak bongsu arwah...tak sempat merasa kasih sayang seorang ayah...dan lagi sayu ayah arwah iaitu abg aku meninggal pada bulan puase 4 tahun lepas sebab kemalangan jalan raye...

tula kisah suka duka raye tahun ni huuuu sedih jer kan...ajal maut di tangan Tuhan dalam sehat2 kita ni tetiba je Allah boleh ambik balik nyawa kita...Insaf....

abis bab raye...cite bab baby dalam perot ni pulak...semalam gi scan untuk 5 bulan huhuu suka jer tengok baby gerak-gerak pastu dapat tengok jantung baby berdegup kencang..comel jer...cuma tak puas ati sebab monitor kat KK tu kelam jer pastu segan ngan doktor nak tnya banyak2 sebab doktor lelaki muda huhuuu malu toll time dia pegang2 perut tuu...nak suh dia tengok2 kan jantina pon segan...ermm xpela asalkan baby dapat tengok baby ummi sehat ummi dah puas ati dah...setakat scan semalam due date masih same kira baby membesar seperti yang sepatutnya laa walaupon ummi dok bimbang sebab ummi culas makan ubat hihiii....

k laaa dah melalut panjang...selamat berhari raye semua...

p/s: setakat arini lom pegi open house lagi...xde sape2 nak jemput ke?huhuu
p/s/s: kaki dah mula sembab huhuuu sangat tak selesa...macam kaki orang lain jer ;)

2 ulasan:

  1. oh. Al-Fatihah utk anak saudara itu. Tu la kan skang ni, tak sangka2 je pemergiannya kan.

    Apa pun, Su take care yer. kejap je da 5 bln. Up la gmbr ter baru. :)

    BalasPadam
  2. itu laa mengejut sgt2 huhuu

    insyaallah akan menjaga diri sebaiknya..selalu mintak org doakn yg baik2 jer ehehe..gambo terbaru sikit sgt sebab muka tgh berjerawat dengan dasyat yer segan jerrr

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers