Alhamdulillah..Permata Hati Ummi & Ayah

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Rabu, 3 November 2010

harga minyak RON97 naik lagi..

salam..

ermmm sedih tol bila tau harga minyak naik lagi..sedih sebab aku antara pengguna RON97 huhuuuu
tak kan laa nak kena pakai RON95 kot..adoiiiiiiii tak suka laaaa

Pelarasan harga baru berkuat-kuasa hari ini.

Harga lama – Petrol RON 95 – RM1.85 seliter. Kekal
Harga lama – Petrol RON 97 – RM2.10 seliter. Naik 5 sen < harga baru RM 2.15 >
Harga lama – Diesel – RM1.75 seliter. Kekal

Kenapa naik? 

Ini adalah kenaikan pertama harga minyak selepas kenaikan “5-dalam-1″ pada 15 Julai tahun ini, yang bertujuan untuk mengurangkan beban subsidi kerajaan. Pemotongan subsidi merupakan sebahagian pelan perancangan daripada kerajaan untuk mengurangkan subsidi untuk barangan keperluan. Ya, kita tahu negara kita mempunyai banyak hutang bebanan yang begitu banyak.

nak kurangkan beban kerajaan tapi macam mane pulak dengan beban rakyat yang berpendapatan macam aku ni?? 

ahhh malas laa nak ulas panjang-panjang sensitipppp

2 ulasan:

  1. i memang guna 95 so tak effect. hehe. tapi geram jugak sebab die naik senyap2. kejam betul. nak merungut pon tak guna kan. kuasa ditangan dieorang. jom pakai minyak murah jom! =p

    BalasPadam
  2. tu laaa
    dulu guna myk murah
    tp hubby xbg sbb dia yg service kete
    dia keta klu pakai 95 enjin kotor
    kete nak pakai lame jd kena la jage
    so redhoo huhuuu

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...