Alhamdulillah..Permata Hati Ummi & Ayah

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Selasa, 17 Disember 2013

Kebanjiran







Assalamualaikum....

cerita basi peram huhuu cite minggu lepas ke cite 2 mggu lepas...mase negara di gemparkan dengan banjir besar dan tidak disangka...dan aku pon kena lah tempias yer sekali...tapi alhamdulillah umah mak aku xde lah sampai tenggelam cuma nyer kami terputus hubungan ngan dunia luar lah dalam 2 hari heheee

nasib ader talipon canggih so leh la refresh fb 5 mnt skali nk tau keadaan kat luar....banjir pertama klu tak silap 4hb Dis.. time tu xde lah teruk mane..air kat jalan masuk ke rumah paras peha jer tp kete mmg xleh kuor la...2 hari cuti xg keje sebab mmg xleh lalu...dan xde pon yang kena pindah...

tapi kali ke dua air naik mmg sgt teruk..mase tu 10hb Dis..selang tak sampai seminggu banjir lagi sekali dan kali nih sgt2 teruk dan air mmg sangat cepat naikklu jln masuk tu air sampai paras dada org dewasa dan air pon laju sangat2...lagi 2 3 kaki masuk lah dalam bilik umah mak tu...hujan dr malam sampai kul 2petang air naik mendadak...

ok jom layan gambar jer lah..klu cite pon xbest jugak alhamdulillah kami xpindah tp jiran2 semua kena pindah malam tu sebab air dh masuk dalam rumah walaupon masing2 rumah tinggi

muka baru tido...ni 5/12/2013






ni g ambik time hujan dh brenti
dah jd macam pulau umh kitorg sekeliling ader air

time ni air paras dada dan semua rumah dh pindah kecuali kami
ayah tolong tok buang sampah yg lekat kat pagar...klu xbuang runtuh la pagar umh tok
bangun tido terus g main air...xsejuk plk..klu suh mandi bukan main meraung lg dia
gi cek paras air ngan tok
suka sgt leh main air banjir







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...